BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 22, 2010

UMNO rela terima pakai surat APCO dan akuan sumpah seorang Yahudi.

Kandungan surat yang dihantar oleh firma perhubungan awam, APCO Wolrdwide kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen dijadikan asas untuk menggantung Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat selama enam bulan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, dalam surat bertarikh 19 Ogos itu, firma berkenaan dengan jelas menafikan pembabitannya dalam mencipta slogan 1Malaysia, sekaligus menafikan kenyataan Anwar yang mengaitkan slogan itu dengan firma berkenaan.

"Jadi jelaslah Anwar telah menipu di dalam Dewan, dan inilah bukti yang terpenting sekali untuk membuktikan Anwar menipu," katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen hari ini.Baca seterusnya disini.



1.Pada 22 April 2010 Nazri telah mengemukakan satu usul untuk merujuk Anwar ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen.

2.Surat APCO yang digunakan untuk menjustifikasikan agar Anwar digantung dari Parlimen bertarikh Ogos 19,2010.


3.Ketika Nazri terima surat akuan sumpah Robert Shrum,aku pasti Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen belum lagi melihat atau membaca surat akuan sumpah tersebut,namun Nazri dan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen bertekad untuk rekomen Anwar digantung daripada Parlimen.


4.Hari ini tiba2 Nazri mengatakan di mempunyai bukti yang Anwar berbohong. Apa yang jelas ketika Nazri membawa usul untuk merujuk Anwar ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen surat2 ini tak pernah ada padanya. Jadi selama 4 bulan sebelum surat APCO dikeluarkan Nazri dan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen telah sepakat mahu menghukum Anwar salah biar apa sekali terjadi.


Kalau Anwar tak akan berjaya dalam mahkamah kangaroo,Anwar juga tak akan berjaya dalam Dewan Rakyat dengan Speaker kangaroo. Speaker kangaroo suka sangat ubah tiang gol ikut rentak kehendak "master"nya di Putrajaya....


Seperkara lagi bolehkah kita pasti sama ada surat APCO dan akuan bersumpah Robert M Shrum,seorang banga Yahudi Amerika Syarikat itu sahih lagi benar? Bukankah Najib sanggup bayar RM77 juta kepada syarikat perunding maka sudah pasti APCO dan kuncu2nya akan mempertahankan reputasi mereka, jika tidak hanguslah RM77 juta yang diberikan daripada gomen Najib.


Nampaknya UMNO beria2 sanggup terima akuan bersumpah daripada perunding Yahudi APCO sebagai bahan bukti benar,sedangkan akuan sumpah Bala tentang pensabitan Najib dan kaum kroninya dalam pembunuhan Altantuya diketepikan....



Berbaloilah kalau kita katakan 1Malaysia=1Isreal...

0 comments: